torsdag 23 september 2010

Huset Lilla Nääs i Floda.

I dag vankades det en blixtvisit till inredningsbutiken HUSET LILLA NÄÄS i Floda.
Den byggnaden som butiken ligger i, är verkligen huset i mina drömmar. Gammalt slitet tegel med tjocka väggar - så de småspröjsade fönstren får riktigt djupa nischer. Högt till tak, men alla dörrposter i huset är låga - och målade i en djup parkbänks grönt. Huset är så engelsk i sin karaktär - borde varit mitt - tycker jag.
Hur som haver - i ett av rummen satt en Ralph Lauren tapet uppe som jag bloggade om i går - och jag kan lugnt säga att den var mycket tilltalande.
Jag gjorde inga inköp - men rekogniserade utbud - måste ju ha koll på butikerna i området!!!!

I går när jag och Bently tog den sedvanliga eftermiddags promenaden, blev vi plötsligt stoppade på Storgatan.
- Hej hördu...får jag ta en bild på dig och din hund?
- Vad är det för ras förresten?
- Jag skall fota lite i Herrljunga för en folder till Herrljunga Elektriska och vill få med lite personligheter.
Naturligtvis ville Bentley inte se glad ut - Hans annars så vidlyftiga och uppåtstående öron - hängde som två blöta strumpor - och Han ville INTE titta i kameran. Vi får väl se om vi hade personlighet nog att få komma med i Deras utskick?!?!?
Ha det gott Alla.
(Bentley har redan börjat "bädda" sängen och sitter nu och väntar - det är ju läggdags. Han hälsar så gott Han oxå!)
//Christopher




Inga kommentarer:

Related Posts with Thumbnails

Tack för besöket - och välkommen åter